Fodmassage efter løbeturen

november 21, 2013 sondrup

Giv dig selv en fodmassage

Her får du den ultimative guide til en enkel og velgørende fodmassage

Vores fødder bærer rundt på os i mange timer i løbet af en dag, så en velgørende massage vil være en lise for de fleste. Her får du en guide til en enkel og velgørende fodmassage:

1. Vælg en god og nærende fodcreme
Har du ikke en i huset, så vælg i stedet en god olie eller kropslotion og skriv fodcremen på din indkøbsliste, så du har en til næste gang.

2. Fordel cremen på foden
Du skal massere ved at bruge lange strygende bevægelser.

3. Placer dine tommelfingre på fodryggen
og stryg dem fra midten og ud. Gør det nogle gange.

4. Placer dine tommelfingre midt på fodryggen
og masser med lange strygende bevægelser ud mod tæerne og dernæst op mod anklerne. Du kan også prøve små cirkulære bevægelser på fodsålen. Gør det nogle gange.

5. Tag hver tå på skift imellem din pegefinger
og tommelfinger. Foretag små vrid og cirkulære bevægelser op og ned på hver tå, afslut med storetåen. Undlad at smøre creme mellem tæerne.

6. Fortsæt på fodsålen
Masser med dine tommelfingre med lange strygende bevægelser fra midten og ud. Trykket med dine tommelfingre må gerne være lidt mere fast nu.

7. Foretag små cirkulære bevægelser
med dine tommelfingre på hele fodsålen.

8. Afslut massagen
ved at massere med begge hænder op ad underbenet med lange strygende bevægelser. Gør det nogle gange. Og gør nu det samme med den anden fod.

God fornøjelse 😉